در 30 ژانویه 2020، سازمان بهداشت جهانی شیوع COVID-19 (یا ویروس جدید کرونا) را به عنوان یک فوریت بهداشت عمومی و نگرانی بینالمللی اعلام کرد. هنگام مواجه با چیزی نامعلوم یا بحران، شناسایی منابع اطلاعاتی قابل اعتماد و به موقع برای تصمیم گیری مسئولانه بسیار مهم است. مددکاران اجتماعی در موقعیت منحصر به فردی برای ترویج اقدامات پیشگیری از بیماری (از جمله انتشار اطلاعات دقیق از منابع معتبر) و کمک به رفع اضطراب و سایر نگرانیهای ناشی از این بحران بهداشت عمومی قرار دارند. همهگیری جهانی نوعی تجربه جدید برای متخصصین مددکاری اجتماعی و سازمانها است. نگرانیهای عمومی اولیه که در رسانه ها ارائه شده است، در دسترس بودن منابع مراقبتهای بهداشتی و عملکرد تجارت و صنعت بوده است. صدای متخصصین مددکاری اجتماعی در خط مقدم به ندرت در بحث عمومی پیرامون بیماری همه گیر شنیده میشود. مشکلات اجتماعی در مواقع بحرانی دشوارتر میشوند، اما بحران ها همچنین میتوانند از نظر کیفی چالشهای جدیدی ایجاد کنند. این گرایش در مددکاری اجتماعی نیز صدق میکند. برای مثال در ماههای اخیر، مددکاری اجتماعی نگرانیهایی را در مورد افراد بیخانمان در حین قرنطینه، تنهایی افراد دارای مشکلات بهداشت روانی در انزوا و مشکلات پنهان در محافظت از کودکان ایجاد کرده است. اگرچه مددکاری اجتماعی پس از همهگیری، نقش مهمی در اقدامات خواهد داشت، اما در طی همهگیری، مددکاری اجتماعی با چالشهای قابل توجهی روبرو شده است. مجبور به اتخاذ نوع جدیدی از حکمرانی انطباقی به معنای ترتیبات و نوآوریهای جدید در راههای تأمین مراقبتهای اجتماعی برای افراد نیازمند شده است. نمونههای ذکر شده در بالا نشان میدهد که چگونه مددکاری اجتماعی به طور فزاینده ای توسط پویایی چند جهته احاطه شده است، جایی که سیستمهای اجتماعی پیچیده، ظهور یافته و طبقه بندی شده اند. اصول اخلاقی مددکاری اجتماعی بطور مداوم در حال آزمایش است و فشارها برای انحراف از آنها در شرایط استثنایی شدت مییابد. بنابراین، اگرچه بهزیستی کارکنان مراقبتهای بهداشتی نگرانی اصلی در همهگیری کنونی بوده است، اما باید به طور جدی میزان کار، رفاه و تابآوری مددکاران اجتماعی را در نظر گرفت. از طرف دیگر، COVID-19 مانند سونامی، آموزش مددکاری اجتماعی را مورد هدف قرار داد و برنامههای مددکاری اجتماعی را با منجنیق به سمت یادگیری و کار از راه دور، نرم افزارهای آنلاین و پلتفرمهای مجازی پرتاب کرد. این وضعیت باعث شد اساتید واکنش نشان دهند و در یک چرخش کوتاه، که اغلب کمتر از حد کافی ارزیابی میشود، خدمات آموزشی و پشتیبانی را به دانشجویان ارائه دهند. با این وجود سونامی فرصتهای نوآوری، خلاقیت و تلاشهای انسان دوستانه را در تأمین نیازهای دانشجویان و پیشبرد آموزشهای مددکاری اجتماعی از راه دور و به طور مجازی ایجاد کرد. این کنفرانس فرصتی را برای شنیدن طیف وسیعی از سخنرانان فراهم میکند که چالش ها، چیزهایی که جواب داد و تغییراتی را که در آینده باید اعمال شود برجسته میکنند. اگر میخواهید از تأثیر COVID-19 بیاموزید و میخواهید در بحث درباره اتفاقات بعدی در حرفهی مددکاری اجتماعی شرکت کنید، لطفاً با ما همراه شوید. خلاصه کنفرانس: بحث درمورد چگونگی تأثیر همهگیری بر حرفهی مددکاری اجتماعی، آموزش، درسهای آموختهشده و امیدهای آینده. اهداف کنفرانس: بررسی اینکه همهگیری چگونه بر حرفهی مددکاری اجتماعی در جهان تأثیر گذاشته است بررسی نحوه برخورد مددکاران اجتماعی با عواقب همهگیری COVID-19 بررسی چالشهای آموزش مددکاری اجتماعی بررسی آخرین خدمات مددکاران اجتماعی در پاسخ به بیماری همه گیر COVID-19 شرکت کنندگان در کنفرانس: همه مددکاران اجتماعی علاقه مند در سراسر جهان فراگیران مددکاری اجتماعی اساتید مددکاری اجتماعی محققان مددکاری اجتماعی مددکاران اجتماعی در هر زمینه خدماتی سیاست گذاران اجتماعی زبان: انگلیسی و فارسی |